Economie (271)

A apărut revista Top 300 Capital pe 2017 și, implicit, argeșenii milionari în euro prezenți între coperțile sale. Sunt cinci la număr, după cum urmează, în ordinea averii lor:  Gheorghe Dolofan (locul 42), familia Badea (locul 68), Benone Lazăr (locul 87), Valentin Vișoiu (locul 110) și frații Virgil și Sorin Dumitru (locul 129). Vă prezentăm în continuare ce spun oamenii de afaceri argeșeni despre estimarea acestor averi apărute în Top 300 și cum a fost anul 2017 față de 2016, din punct de vedere al afacerilor.

„Bine ar fi să nu mai fie deloc această estimare pentru că, în România, oamenii de afaceri nu sunt văzuți bine deloc”

Gheorghe Dolofan are o lungă istorie în antreprenoriatul autohton. Primele sale afaceri din România au fost în domeniul restaurantelor, însă a încercat să se descurce şi în comerţul cu alcool, preferând apoi să investească în importul de pompe pentru carburant. Din 1995 este importatorul mărciii franceze Peugeot în România prin compania Trust Motors, firmă care are acum în portofoliu şi brandurile Citroen şi DS, aparţinând grupului PSA. De asemenea, deţine un pachet majoritar de acţiuni şi la compania Eurial Invest - dealer al mărcilor PSA. Dolofan are o avere estimată între 105 și 110 milioane de euro. „Bine ar fi să nu mai fie deloc această estimare pentru că în România oamenii de afaceri nu sunt văzuți bine deloc. Cu toate că dai locuri de muncă și plătești o căruță de bani la stat. Nu știu! Eu nu am citit pentru că nu sunt în țară! În privința anului 2017, pot spune că a fost un an mai bun din punct de vedere al afacerilor. Ceva mai bun!”, ne-a declarat Gheorghe Dolofan.

„Fugiți, domne', de aici, că nu am eu banii ăștia!”

Benone Lazăr are o avere estimată la 63-65 milioane de euro. Patronul International Lazăr Company gestionează cea mai mare flotă de transport auto din România. „Fugiți, domne', de aici, că nu am eu banii ăștia! Nu mă interesează! Eu sunt în concediu, în America”, a fost declarația acordată Jurnalului de către Benone Lazăr.

„Această estimare a celor de la Capital este supraevaluată”

Gheorghe Badea are o avere cuprinsă între 80 și 82 de milioane de euro. Patronul Grupului Industrial Componente, pe lângă afaceri în zona componentelor auto şi producţia de energie electrică, este implicat şi în afaceri din zona turismului. În 2015, compania din portofoliul lui Badea care a obţinut cel mai mare profit net a fost Subansamble Auto. „Nu știu nimic de această clasificare a lor, nu știu pe ce criterii au făcut-o pentru că această estimare este supraevaluată. În legătură cu anul 2017, pot spune că a fost unul pozitiv, un an în creștere față de 2016”, ne-a declarat Gheorghe Badea.

„Eu am avut o perioadă mai delicată a vieții mele...”

Valentin Vișoiu are o avere estimată la 50-53 de milioane de euro, este patronul cunoscutei firme de construcții Conarg și acționar la Ramada Pitești. „Eu nu am niciun comentariu față de estimarea lor. Eu acum aflu asta. Nu am citit până acum așa ceva! În privința anului 2017, îmi este greu să răspund. Eu am avut o perioadă mai delicată a vieții mele... Ca și creștere a afacerilor, se pare că 2017 a fost mai bun. S-au așezat lucrurile mai bine, s-au mișcat mai bine, piața a fost în creștere...”, ne-a declarat Valentin Vișoiu.

„Nu m-a sunat nimeni de la Capital, să le spun ceva în acest sens”

Virgil Dumitru are o avere cuprinsă între 43 și 45 de milioane de euro. Acesta deține împreună cu fratele său, Sorin Dumitru, firmele Comesad Group și Comesad Energo, iar hotelul Ramada din Piteşti este deţinut în cote egale cu Valentin Vişoiu. „Nu știu la ora aceasta absolut nimic și nu m-a sunat nimeni de la Capital, ca să le spun ceva în acest sens. Nu am nicio informație, eu sunt prins acum cu niște proiecte importante. Nu m-a sunat nici înainte cineva de la Capital, așa că nu am ce să spun. Referitor la anul 2017 față de 2016, pot spune că în privința firmelor din grupul Comesad nu a fost un an mai bun decât 2016, dar personal am dezvoltat afaceri imobiliare și a fost ok din punctul acesta de vedere”, ne-a declarat Virgil Dumitru.

Cu singuranță cea mai mare organizație socială din România, Sindicatul Automobile Dacia (SAD) este nu doar o forță sindicală de care patronatul francez ține cont mai ceva decât de mersul economiei mondiale, ci și un excelent barometru al stării de spirit a celor care produc plus valoare în țara asta și mă refer aici la muncitorii din industria privată. Sub acest ultim aspect, SAD nu s-a sfiit niciodată să atragă atenția guvernelor României, organizând mari mitinguri de protest la Mioveni sau Pitești, atunci când aceste guverne, indiferent de culoarea lor politică, dar și opoziția politică, marcau derapaje de la normele democratice sau de la drepturile angajatului român. Anul 2017 pare, din acest punct de vedere, să fi fost unul aparte pentru cei de la Sindicatul Automobile Dacia, ieșirile la rampă ale liderilor acestei organizații la adresa guvernanților fiind mult mai dese și mai ascuțite decât în anii trecuți. Astfel, dacă în primele două luni ale anului sindicaliștii au fost angrenați în negocierea contractului colectiv de mună, de la mijlocul lui 2017 aceștia și-au menținut atenția asupra celor de la guvernare pe care i-au taxat de mai multe ori pe teme precum autostrada Pitești-Sibiu sau modificările la Codul Fiscal. Cum au evoluat „ostilitățile” și „declarațiile de dragoste” dintre SAD și guvernanți aflați în cele ce urmează. Cu mențiunea că anul s-a sfârșit încă.

Iunie: Nemulțumiri legate de autostrada Pitești-Sibiu

În luna iunie pe când Guvernul Grindeanu tocmai se pregătea să-și dea obștescul sfârșit, eutanasiat fiind de propriul partid, SAD lansa o primă șarjă legată de Pitești-Sibiu: „Suntem foarte nemulțumiți, nu doar noi sindicatul, ci toți angajații Dacia, de actuala guvernare care a promis cu surle și trâmbițe că va face autostrada Pitești-Sibiu și nu se ține de cuvânt. Vedem că se vorbește de Comarnic, de Craiova foarte mult și foarte puțin despre Pitești-Sibiu. Iar ceea ce se întâmplă acum la vârful puterii politice pune și mai mult în pericol acest proiect strategic, nu doar pentru Dacia, ci pentru toată țara”, declara pentru Jurnalul de Argeș Ion Iordache, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia.

Iulie: Opoziția taxată pentru inițiative legate de legislația muncii

Mai mulți senatori liberali, printre care și senatorul argeșean Iani Popa, propuneau printr-un proiect de lege depus la Parlament ca românii să muncească doar 4 zile pe săptămână, nu 5, cum se întâmplă în prezent, iar programul zilnic să fie de 10 ore. Propunerea legislativă este semnată de Nicoară Marius-Petre - senator PNL; Popa Ion - senator PNL de Argeș; Stângă George-Cătălin - senator PNL și Toma Cătălin Dumitru - senator PNL  „Sindicatul Automobile Dacia din care fac eu parte este foarte îngrijorat de insistența cu care este susținută inițiativa legislativă a unor parlamentari liberali cu privire la mărirea duratei zilei de lucru la zece ore și adăugarea unei zile libere la sfârșit de săptămână. Ei întinează memoria celor care au fost uciși în lupta pentru legiferarea duratei unei zile de lucru de opt ore. Propunerea aceasta este fără precedent în Europa, în lume! Acești parlamentari au ajuns senatori din cauza ignoranței politice a muncitorilor din România, a poporului român!”, își manifesta indignarea viceliderul Ion Iordache.

August: Statul era acuzat că a părăsit cu totul angajaţii de la privat

Măririle spectaculose de salarii din sistemul bugetar n-a rămas netaxată de căptre sindicaliștii de la Dacia prin vocea viceliderului Ion Iordache: „Sunt de acord cu orice mărire salarială, ca sindicalist nici n-aș putea avea o altă poziție, cred că e un gest firesc din partea mea să fiu de acord și să susțin orice mărire salarială. Există însă o problemă. Noi, de exemplu, de fiecare dată când am negociat măriri salariale, și am negociat majorări de la 200 până la 800 de lei, am avut toate datele firmei și, ca atare, nu am negociat în sensul de a specula sensibilitățile companiei, ci am făcut-o în cunoștință de cauză și în așa fel încât să obținem maximum posibil pentru oamenii noștri, însă fără a duce firma într-o situație complicată. Așa ar trebui să se procedeze și la stat, majorările salariale să se facă fără a afecta bunul mers al lucrurilor. Dar, repet, orice mărire salarială, în orice domeniu, e binevenită. Cât despre angajații din privat, de aceștia statul a uitat de mult, i-a părăsit cu totul de multă vreme, aceștia nu mai sunt decât o oaie de tuns și atât”.

Octombrie: Prefectura pichetată ca protest față de modificările la Codul Fiscal

Pe 23 octombrie, toate prefecturile din țară au fost pichetate de mii de oameni, în semn de protest față de trecerea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat. Acțiunile au făcut parte dintr-un program al BNS. La Pitești, în fața Prefecturii Argeș au venit aproximativ 250 de membri ai Sindicatului Automobile Dacia.
„Ne-au scos în piaţă incompetenţa guvernării PSD - ALDE, ne-a scos în piaţă minciuna. Principala solicitare a noastră este să nu mai mintă. Am ieșit în piaţă să spunem că nu acceptăm să fim minţiţi. Al doilea lucru, lipsa contractului de muncă la nivel de ramură şi, nu în ultimul rând, autostrada Sibiu - Piteşti care în curând veţi vedea ce consecinţe are în numărul de locuri de muncă”, declara  preşedintele Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Nicolae Pavelescu.

Noiembrie: Miting anti-guvernamental cu mii de oameni la Mioveni

Între 6.000 și 8.000 de oameni. La atât a fost evaluată participarea la mitingul organizat pe 7 noiembrie de Sindicatul Automobile în semn de protest față de neîncheierea Contractelor Colective de Muncă la nivel de ramură, faţă de întârzierile la demararea lucrărilor la Autostrada Piteşti-Sibiu, dar, mai ales, față de anunțata măsură a trecerii contribuţiilor sociale de la angajator la angajat. Indignare și revoltă. „Trecerea taxelor sociale de la angajator, la angajat duce la deresponsabilizarea statului. Nu putem fi de acord pentru că împingeți țara în haos, în dezastru! Sistemul de învăţământ și sistemul de sănătate sunt în suferință, cu servicii de slabă calitate din cauza guvernelor din ultimii 27 de ani. Nu suntem de acord cu scăderea salariului net al salariaților. Propunerea Guvernului de a obliga angajatul să plătească taxe de 45% din salariu față de 32,5% nu e corectă”, declara  Marin Anghel, vicelider Sindicatul Automobile Dacia.

Premierul ataca Dacia, sindicaliștii contratacau dur

12 02Premierul Mihai Tudose a atacat voalat compania Dacia pe 8 noiembrie, în cadrul ședinței de Guvern, spunând că sindicaliștii care au protestat cu o zi înainte la Mioveni cer autostrăzi, în timp ce firma la care lucrează externalizează profitul. „Am apreciat, cu ghilimelele de rigoare, un protest al unor români susținuți de conducere, care doreau autostrăzi, compania externalizând profitul - superb. Nu mai merge”, a declarat premierul Mihai Tudose.
„Ne-am săturat de acest guvern. Nu am crezut că în România anului 2017 voi spune că avem un Guvern comparabil cu al lui Ceaușescu, din care făceau parte oameni precum Dăscălescu”, a spus în acest context Nicolae Pavelescu, liderul SAD.
„Primul ministru nu știe ce vorbește, nu cunoaște trecutul nostru, dar, dacă vrea, îi stăm la dispoziție și-l ajutăm să-l afle, îl învățăm să cunoască istoria noastră de după 1990 ca să știe și domnia sa cum am muncit noi ca să aducem o multinațională de anvergura Renault să lucreze și pentru oamenii din România”, spunea legat de același subiect viceliderul Ion Iordache.

Guvernanții sunt numiți pungași de ultima speță

La finele lui noiembrie în centrul Piteștiului avea loc un protest legat de transferul contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, protest  la care au participat și sindicaliști de la Dacia împreună cu liderii lor. „Este împotriva tuturor salariaților din privat dar în principal împotriva muncitorilor din industria privată în special. Vedeți? Și dumneavoastră folosiți acest termen, de revoluție fiscală, cuvântul revoluție îi dă așa o conotație de stânga dar toată această mișcare este una de extremă dreapta, este cea mai de dreapta măsură fiscală care se putea lua. O măsură de extremă dreapta luată de un guvern hoț. Faptul că au transferat aceste contribuții prin ordonanță de urgență ne demonstrează, de fapt, comportamentul de pungași al celor care asigură acum guvernarea, niște pungași de ultima speță. Cei care ne guvernează acum, vă rog să consemnați asta, sunt niște pungași de ultima speță! Până acum efortul fiscal al unui angajat din România era de 32% din salariul brut, după aceste modificări acest efort va crește la 45%. E o creștere importantă, nu? Dacă angajatorii vor face corect trecerea contribuțiilor de la ei la angajat, atunci în mod real salariul fiecărui muncitor din România va scădea cu minimum 12% după calculele noastre”, avertiza Iordache.

În 2017 s-au finalizat programele de promovare a magiunului din prune - Topoloveni, programe susținute, în cea mai mare parte, de Uniunea Europeană. La capitolul realizări în 2017, Bibiana Stanciulov, managerul Sonimpex, producătorul Magiunului de Topoloveni, punctează încheierea, după 24 de ani, a relațiilor cu banca la care a fost deschis contul firmei în 1993. „Nu a fost o despărțire «prietenoasă», dar finalul a fost avantajos nouă”, a ținut să menționeze Bibiana Stanciulov legat de acest ultim apsect.. Tot anul acesta a reușit să obțină după 14 luni motivarea de la Curtea de Apel în procesul pe care l-au intentat unei alte firme pentru încălcarea /furtul de imagine a Indicației Geografice Protejate - Topoloveni- Magiun din prune. Chiar dacă nu a reușit să elimine concurența neloială, „se laudă” cu performanța unei creșteri - până acum - de 30%, față de 2016. „Din păcate până acum, țările unde noi am promovat și am reușit să deschidem piața, au fost în cea mai mare parte, «invadate» de producătorul «bunătăților de Topoloveni» care practică prețuri mici. Deoarece avem probleme foarte grave cu concurența neloială, am decis să nu mai comunicăm zonele unde vom face exporturi. Suntem prezenți, cu cantități mici, pe toate continentele”, declară Stanciulov.

Joi, 07 Decembrie 2017 11:31

Turcii de la Oarja au investit şi la Turda

Scris de

Producătorul de prefabricate ASA CONS, care a finalizat în acest an con­strucţia fabricii de MDF din Oarja, de lângă Piteşti, un proiect de 150 milioane euro al concernului turc Yildiz Entegre, a investit peste 500.000 de euro în reteh­no­logizarea fabricii deţinute în loca­lita­tea Turda, judeţul Cluj. Programul de investiţii realizat de ASA CONS a prevăzut înlocuirea po­du­rilor rulante, a sistemelor vechi de ilu­minat din secţiile de producţie cu siste­me tip LED, echipamente mobile pen­tru transportul intern al elementelor pre­fabricate de mari dimensiuni, pre­cum şi echipamente de procesare a ar­mă­turilor din oţel, echipamente de tă­iere şi fasonare a acestora.

Joi, 07 Decembrie 2017 11:30

Dacia merge bine în Franţa

Scris de

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat, în noiembrie, o creştere de 14,1% în ritm anual, la 8.032 unităţi, arată datele publicate recent de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). Livrările principalelor grupuri franceze, PSA Peugeot Citroen şi Renault, au urcat luna trecută cu 34,1%, respectiv 5,3%. Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat, în perioada ianuarie - noiembrie 2017, o creştere de 6,1%, la 106.905 unităţi, comparativ cu primele 11 luni din 2016. În perioada ianuarie - noiembrie 2017, livrările grupurilor franceze PSA Peugeot Citroen şi Renault au urcat cu 9,9%, respectiv cu 3,9%. De asemenea, vânzările grupului Daimler au crescut cu 9,2%, în timp ce Ford a raportat un avans de 7,3%.

# Declară Ion Iordache, vicelider SAD, despre „Revoluţia Fiscală”

O mână de piteșteni au manifestat duminică seara în centrul orașului împotriva inițiativei puterii politice de a modifica Legile Justiției și Codul Fiscal. Printre aceștia s-au numărat și angajați de la Dacia dar și liderii Sindicatului Automobile Dacia (SAD). Despre participarea la acest protest am discutat cu Ion Iordache, viceliderul SAD.

# Ați protestat duminică seara în centrul Piteștiului…
- Da, am fost la un protest mititel, foarte mititel.
# Să înțelegem că sunteți dezamăgit de slaba participare la protest a piteștenilor?
- Sunt dezamăgit că oamenii nu au înțeles că această formulă a PSD de modificare a Codului Fiscal este una de extremă dreapta, îndreptată de fapt împotriva muncitorilor din România.
# Dar PSD este un partid de stânga.
- Asta nu înțeleg nici eu! Dacă tentiva celor din fruntea puterii politice, toți cu dosare sau probleme penale, de a schimba Legile Justiției ca să scape de pușcărie este justificată, să zicem, de aceste probleme ale lor, nu înțeleg cum un partid declarat ca fiind social-democrat poate să lucreze împotriva muncitorilor din România! Eu sunt mai naiv așa dar poate vor înțelege și muncitorii din România care este situația, sper să înțeleagă, doar să nu fie prea târziu.
# De ce considerați că așa numita „Revoluție Fiscală” este îndreptată împotriva muncitorilor?
- Este împotriva tuturor salariaților din privat dar împotriva muncitorilor din industria privată în special. Vedeți? Și dumneavoastră folosiți acest termen, de revoluție fiscală, cuvântul revoluție îi dă așa o conotație de stânga dar toată această mișcare este una de extremă dreapta, este cea mai de dreapta măsură fiscală care se putea lua. O măsură de extremă dreapta luată de un guvern hoț. Faptul că au transferat aceste contribuții prin ordonanță de urgență ne demonstrează, de fapt, comportamentul de pungași al celor care asigură acum guvernarea, niște pungași de ultima speță. Cei care ne guvernează acum, vă rog să consemnați asta, sunt niște pungași de ultima speță!

„Suntem foarte nemulțumiți de parlamentarii PSD de Argeș. I-am văzut pe doamna Oprescu și pe domnul Rădulescu făcând zid la DNA pentru Dragnea”

# Cu cei din PSD Argeș ați discutat pe această temă?
- Suntem foarte nemulțumiți de parlamentarii PSD de Argeș. I-am văzut, eu i-am văzut cu ochii mei, pe doamna Oprescu și pe domnul Rădulescu făcând zid la DNA pentru Dragnea. Sunt dezgustat! Acești parlamentari și-au dezamăgit votanții și e problema celor din Argeș care i-au susținut prin vot dacă îi vor mai accepta sau nu.
# Salariile celor de la Dacia vor fi afectate de modificările aduse Codului Fiscal?
- Indiferent de rezultatul negocierilor noastre din martie cu patronatul, salariul muncitorilor va fi afectat foarte tare. Până acum efortul fiscal al unui angajat din România era de 32% din salariul brut, după aceste modificări acest efort va crește la 45%. E o creștere importantă, nu? Dacă angajatorii vor face corect trecerea contribuțiilor de la ei la angajat, atunci în mod real salariul fiecărui muncitor din România va scădea cu minimum 12% după calculele noastre.
# Cum adică dacă vor face corect trecerea contribuțiilor la angajat, s-ar putea face și incorect?
- Da, pentru că au mână liberă!
# De la cine?
- De la PSD. Când Dragnea a promovat schimbările acestea la Codul Fiscal a spus așa: „Patronii să învețe să citească de la dreapta la stânga!” Ce le-a transmis el patronilor cu acest îndemn? Că trebuie să citească printre rânduri să vadă că le-a făcut un bine. Acest pungaș le-a spus patronilor cu alte cuvinte așa: Bă, voi nu pierdeți nimic, sunteți liberi să faceți ce vreți, voi aveți doar de câștigat!

Noul Duster este fără îndoială cel mai așteptat automobil lansat în România în ultimii ani. Iar săptămâna trecută am avut ocazia să îl testăm în premieră în Grecia, alături de aproape 30 de jurnaliști români. Experiența a fost una cu adevărat specială și ne-a arătat că Dacia s-a schimbat din temelii odată cu noul SUV. O mașină despre care cu siguranță se va vorbi mult și care va aduce recorduri de vânzări pentru cea mai mare companie din România.

În prima zi, am avut ocazia să testez versiunea pe benzină de 1,6 litri, tracțiune 4x2 și 125 CP, pe o distanță de 150 de kilometri. Un traseu foarte bine ales, cu porțiuni prin orașe și sate, cu un scurt traseu pe autostradă și-cea mai interesantă parte-aproape 30 de kilometri de offroad, într-o zonă foarte pitorească, pe dealuri stâncoase și printre plantații de măslini, aproape de unul dintre cele mai frumoase locuri din Grecia-Cap Sounion.

Senzori pentru unghi mort și volan cu direcție asistată electric

Primele surprize plăcute au venit încă de la primul contact vizual cu noul Duster. Designul a fost mult îmbunătățit, fiind mult mai elegant. Însă marea revelație este interiorul, care arată cu adevărat impresionant. Totul, în condițiile în care noul model este produs doar la uzina de la Mioveni. Finisajele de bord sunt mult mai îngrijite față de versiunile precedente, impresia unanimă fiind că Dacia nu a mai făcut rabat de la calitate. Ca noutăți, foarte utile sunt senzorii pentru unghi mort, camerele video față/spate și pe laterale în oglinzi. Iar cireașa de pe „tortul” dotărilor este sistemul de acces cu card, fără cheie. Noul Duster se deschide prin simpla apropiere de mașină a șoferului. La capitolul confort, scaunul șoferului are cotieră integrată.
Singurul minus constatat este amplasarea un pic prea jos a sistemului de navigație, fapt ce îl obligă pe șofer să coboare privirea pentru a urmări traseul. Comparativ, la Renault Megane sistemul de navigație este la același nivel cu volanul.
După nici 30 de kilometri de condus, mai ai o surpriză. Volanul este incredibil de ușor de manevrat, asta și pentru că direcția este electrică, și nu hidraulică precum la precedentele versiuni.

La doi pași de templul preferat al Lordului Byron

18 DriveTestDuster02Noul Duster s-a comportat impecabil și pe spectaculoasa secțiune offroad, motorul de 125 CP fiind unul bine dimensionat.
Seara, după mai bine de trei ore și jumătate de condus, ne-am cazat în bungalow-urile de la Hotelul Cape Sounio, aflat într-o zonă de unde priveliștea este una de ținut minte pe termen lung. În față ai marea și o mică insulă, iar în dreapta, la 3 kilometri de hotel, așezat pe un deal, este unul dintre cele mai importante obiective din Grecia, Templul lui Poseidon, construit în secolul al V-lea î. Hr. Printre cei care au fost fermecați de acest templu, printre puținele ridicate în cinstea lui Poseidon, s-a numărat și Lordul Byron. Iar Byron a fost atât de încântat, încât și-a scrijelit numele pe una dintre coloanele templului.

Versiunea de top costă 18.750 euro

În a doua zi a drive-test-ului organizat de Dacia, am condus mai bine de 100 de kilometri versiunea 1,5 dCI de 110 CP cu cutie automată. Și din nou impresiile au fost foarte bune. Mai mult chiar, aș spune că versiunea cu cutie automată s-a comportat chiar mai bine decât cea pe benzină, deși avea mai puțini cai-putere.
Și tot în a doua zi am participat la un foarte interesant workshop la cariera de marmură Dyonisos. Iar noul Duster s-a comportat impecabil pe traseul extrem de dificil ales. Una peste alta, ca să rămânem în atmosfera Eladei, putem spune că noul Duster este o mașină ce le-ar plăcea și zeilor din Olimp.
Ca prețuri pentru noul Duster, acestea sunt unele competitive și vor atrage cu siguranță mulți clienți. Pentru motorizarea 1,6 Sce de 115 CP, prețul va fi de 12.350 euro, în timp ce versiunea de top-1,5 Dci 110 CP-va costa 18.750 euro.
De la lansarea din 2010, în România s-au vândut 50.000 de Dacii Duster, în timp ce la export s-au vândut peste 1,1 milioane unități. Mai trebuie precizat că în Europa 65% dintre vânzările de Duster au fost reprezentate de versiunea de top.
Pentru acest an, se estimează că producția de Duster de la Mioveni va depăși 200.000 de unități. Și, un detaliu important, grație marelui succes al modelului Duster și al celorlalte modele din gama Dacia, Grupul Renault ia în calcul ca în 2018 să crească capacitatea de producție de la Mioveni de la 350.000 la cel puțin 400.000 de unități anual.

Joi, 23 noiembrie, AOA Argeș, împreună cu ITM Argeș,  a organizat la casa „Dimitrie Dima” un simpozion pe teme legislative  în cadrul căruia s-au dezbătut noile prevederi din legislația muncii  și norme de securitate și sănătate în muncă.

La eveniment au participat reprezentanți de la 60 de firme importante din mediul economic argeșean și la cererea acestora  au fost analizate mai multe situații și spețe întâlnite în activitatea curentă.
Reprezentanții ITM Argeș au prezentat  agenților economici prevederile ordonanței 82/2017 adoptate de Guvernul României, pentru modificarea și completarea unor acte normative. Conform acestui act  publicat recent în Monitorul Oficial, toți angajatorii din România, indiferent că au un singur angajat sau câteva sute de angajați, sunt obligați să demareze negocieri colective cu proprii salariați în vederea majorării salariilor brute. Măsura vine în contextul trecerii contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) în totalitate în sarcina angajaților. Obligația impusă de Executiv este valabilă pentru perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017.

Sindicatul Liber Independent „Solidaritatea” din Nidec (IMEP) a ajuns pe cale amiabilă la o înțelegere cu administrația companiei astfel încât salariile angajaților de aici să nu fie afectate negativ de modificările aduse Codului Fiscal prin așa numita „Revoluție Fiscală”.
„Mâine (n.r. marți, 28 noiembrie) avem întâlnire cu cei din conducerea fabricii pentru a semna actul adițional la Contractul Colectiv de Muncă în baza căruia sunt trecute contribuțiile sociale de la angajator la angajat. Țin să precizez că am găsit înțelegere la patronat și această trecere va fi făcută astfel încât salariile nete ale angajaților noștri să nu scadă. Suntem o companie în creștere acum, în dezvoltare, am ajuns la aproximativ 500 de angajați și se fac recrutări de personal în continuare, se deschid noi linii de producție, și era necesar ca oamenii să știe că salariile lor nu scad. Mai mult, unele salarii chiar vor crește dar cu sume foarte mici”, a declarat pentru Jurnalul de Argeș, Florian Stănculescu, liderul Sindicatului „Solidaritatea”.

Electroargeș și-a convocat acționarii la mijlocul lui decembrie pentru lansarea unui program de răscumpărare a propriilor acțiuni. Astfel, Electroargeș Curtea de Argeș vrea să răscumpere un număr de până la 6,97 milioane de acțiuni proprii, echivalentul a 10% din capitalul social, conform unui convocator pentru desfășurarea unei Adunări Generale Extraordinare a Acționarilor în data de 12 decembrie publicat recent pe portalul Bursei de Valori București. Conform convocatorului, răscumpărările se vor face la prețul de piață și la un nivel de minimum 0,5000 lei/acțiune și maximum 2,5000 lei/acțiune. Un număr de 4,53 milioane de titluri, reprezentând 65,00% din acțiunile răscumpărate vor fi anulate în vederea reducerii capitalului social, iar 2,44 milioane titluri, respectiv 34,99% din răscumpărări, vor fi destinate recompensării conducerii și angajaților. Profitul net semestrial al Electroargeș a scăzut cu 22,32% față de perioada similară a anului trecut, la 7,10 milioane lei, de la 9,14 milioane lei, pe fondul unor afaceri care în același interval au avansat marginal, cu 0,58%, la 107,65 milioane lei, de la 105,61 milioane lei.

Pagina 1 din 20