...
  • joi, 19.07.2018
Publicitate
Slider

După negocieri dure, angajaţii de la Micromotoare au obţinut majorări salariale istorice

Slider

Slider

pflege
Slider

Slider

Slider

Slider
Autor: Florin Silvestru     Data: 13 septembrie 2017

12 ana imepDupă o grevă de avertisment desfășurată în 5 septembrie și o serie de negocieri dure între sindicat și conducerea companiei, angajații companiei au primit în plus majorări salariale totale de 526 de lei brut, majorări care prin comparație cu era Copos pot fi considerate istorice.

Florian Stănculescu, lider sindical: „Pe 11 septembrie am fi declanșat greva generală”

„Negocierile au fost foarte dure, s-a declanșat conflictul de muncă și au fost parcurse toate etapele legale ale acestuia inclusiv greva de avertisment! Dacă nu ajungeam la o înțelegere azi (n.r. luni, 11 septembrie) declanșam greva generală pe termen nelimitat. Din fericire, vineri, în ultimul moment am obținut ceea ce am dorit și oamenii au renunțat la grevă”, a declarat pentru Jurnalul de Argeș, Florian Stănculescu, liderul Sindicatului Liber Independent „Solidaritatea” din Nidec Motor Corporation România.

Cele mai mari majorări salariale de la privatizarea fabricii în 1996

„În urma negocierilor, fiecare salariat va primi începând cu 1 ianuarie 2017 suma de 116 lei brut ca urmare a majorării de la această dată a valorii tichetului de masă, tot de la 1 ianuarie 2017 va fi obținută o majorare salarială de 200 de lei brut ca urmare a majorării salariului minim pe economie pentru fiecare angajat. De la 1 septembrie 2017 va fi o nouă majorare salarială de 150 de lei brut, iar de la 1 octombrie subvenționarea transportului în valoare de 60 de lei net pentru fiecare angajat. În total, fiecare salariat care are cel puțin un an vechime la noi a primit o majorare salarială de 526 de lei brut, majorare pe care eu o consider istorică în comparație cu ce obțineam pe vreme lui Copos”, a mai anunțat Stănculescu.

Nemulțumiri legate de desființarea liniilor Publitrans spre Ștefănești

Cei 500 de angajați ai IMEP sunt nemulțumiți de desființarea liniilor Publitrans care mergeau la Service IATSA Ștefănești și care le asigurau transportul la serviciu. Deși societatea de transport a înființat linia 1B cu cap de linie la Mall, oamenii tot mai au câteva sute bune de mers pe jos până la fabrică. Conform liderului sindical Stănculescu, acest demers nu este de nici un folos celor care ies de la schimbul doi și de aceea s-a făcut o înțelegere cu firma de transport Astra SA astfel încât aceasta să preia angajații de pe Calea București și să-i ducă până la poarta fabricii. Cu toate acestea, nici această soluție nu este una prea fericită, cea mai bună variantă fiind cea a revenirii la vechile linii ale Publitrans.

Angajări și creștere de producție

La preluarea de la George Copos a IMEP, japonezii au găsit la Pitești un ritm de producție de 850.000 de motoare anual și puțin peste 200 de angajați. Acum fabrica are în jur de 500 de salariați și odată cu punerea în funcțiune a unei noi linii de producție vor fi angajați încă cel puțin 100 de oameni potrivit sindicalistului Florian Stănculescu. Tot el ne-a informat că pentru anul viitor se estimează o producție totală de 3 milioane de motoare electrice.

 

Discuții